Skywings is een een vliegschool die 'airline ready' piloten opleidt voor een job in de wolken. De communicatie en het imago van de school raakte wat vertroebeld door het gebrek aan een consistente stijl en verhaal.
Daarom werd er na een geslaagde branding voor LVL320 gekozen om ook het Skywings merk onder handen te nemen. Ik ontwierp en nieuwe logo en werkte een stijlgids uit. Op basis hiervan werden er een hele reeks grafische deliverables uitgewerkt. Van visitekaartjes tot online marketing visuals. Bovenstaande video werd gebruikt voor de lancering van het nieuwe logo en promotie en hun 'pilot career track'.
Een bekende Marco zong ooit: "de meeste dromen zijn bedrog". Wel, dan kunnen we hier over een uitzondering spreken. Ik heb altijd een grote voorliefde gehad voor de vormgeving van de grote vliegtuigmaatschappijen uit de jaren 70. Logo's van de hand van 'de groten' uit de designwereld die in het collectieve geheugen gegrift staan.Toen ik opgroeide wou je als kleine opdonder piloot (liefst F16), profvoetballer of brandweerman worden. Ik wou ontwerper van één logo op een vliegtuig worden :)
Toen er afgelopen jaar nieuwe vliegtuigen aangekocht werden ging mijn droom in vervulling. Mijn logo op een vliegtuig, kan het nog mooier? Het antwoord is ja! Mijn logo op meerdere vliegtuigen! (Meer foto's volgen)
Na de rebranding namen we de website onder handen. Ik ontwierp een nieuwe website met een duidelijk verhaal, gebruiksvriendelijke interface zonder compromissen op vlak van design. De website werd gebouwd door Mathias Coomans (Stijlvolk). Hij vertaalde het ontwerp in een perfect werkende website inclusief alle gewenste toeters (boekingsmodule) en bellen (animaties). De portretten op de teampagina werden 'geschoten' door fotograaf Jonathan Jorissen.
Bezoek de website.